Liiketoiminta digitalisoituu entisestään, datan määrä kasvaa ja järjestelmistä tulee kriittinen osa yritysten ja organisaatioiden liiketoimintaa. Toimialasta riippumatta yhä useamman työntekijän päivittäiseen työhön liittyy jonkin järjestelmän käyttö. Liiketoiminnan ydinprosessit ovat näiden järjestelmien keskiössä.
Tärkein kriteeri järjestelmää valittaessa on se, että valittu ratkaisu tukee aidosti organisaation liiketoimintaa ja sen tavoitteita. Tämän lisäksi tulee katsoa muutama askel tulevaisuuteen, miten oma liiketoiminta kehittyy seuraavien vuosien aikana ja miten järjestelmä pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen? Järjestelmähankkeet ovat aina investointeja, minkä onnistuminen edellyttää aikaa, sitoutumista, motivaatiota ja tietenkin rahaa. Siksi joustava ja integroitava järjestelmä takaa sen, että järjestelmä elää yrityksesi liiketoiminnan kehityksen mukana kaikissa sen vaiheissa.
Luen miten oikealla järjestelmävalinnalla ja ohjelmistokumppanin tuella monialayritys Bravedon on selvinnyt voimakkaasta ja nopeatempoisesta muutostahdista.
Olipa yrityksesi kansainvälistymistä tavoitteleva kasvuyhtiö, jonka ydinprosseja ohjaamaan tarvitaan luotettava ja joustava toiminnanohjausratkaisu eli erp-järjestelmä (Enterprise Resource Planning) tai paikallinen tilitoimisto, jonka tavoitteena on palvella asiakkaittaan mahdollisimman hyvin sähköisillä taloushallinnon ja palkkahallinnon ratkaisuilla, on EmCellä tarjota ratkaisut näihin.
ERP (Enterprise Resource Planning) eli suomeksi toiminnanohjausjärjestelmä on liiketoimintaprosessien hallintaohjelmisto, jonka avulla voidaan hallita keskitetysti organisaation taloushallintoa, valmistusta, toimitusketjua, myyntiä, raportointia, henkilöstöhallintoa ja muita toimintoja. Toiminnanohjaukselle keskeistä on integroida ydinprosessit toimimaan yhdessä. Useimmilla yrityksillä on käytössä jonkinlainen järjestelmä kirjanpitoa ja taloushallintoa varten ja mahdollisesti muita erillisiä liiketoiminnan prosesseja tukevia erillisiä järjestelmiä. Yrityksen kasvaessa erillisten järjestelmien määrä kasvaa ja tieto on hajallaan useassa paikassa. Tämä aiheuttaa manuaalista työtä, prosessien rikkonaisuutta ja virheiden mahdollisuus kasvaa.
Toiminnan ohjauksen tarve kasvaa, kun yrityksen liiketoiminta muuttuu ja kehittyy. Toiminnanohjausjärjestelmä yhdistää liiketoimintaprosessit, parantaa yhteistyötä eri toimintojen välillä, auttaa dataan perustuvien päätösten tekemisessä ja lisää yrityksen tuottavuutta. Esimerkiksi talousosasto näkee helposti mikä on varaston tilanne ja voivat tehdä tehokkaammin yhteistyötä. Vaikka kaiken kattavaa ja sisältävää ohjelmistoa ei löydy, hurjaa vauhtia digitalisoituvassa maailmassa teknologia paranee koko ajan ja erilaiset integraatiot, liittymät ja rajapinnan mahdollistavat tiedon sujuvan liikkumisen.
Milloin on oikea hetki harkita toiminnanohjausjärjestelmän hankintaa – tunnista nämä 3 merkkiä >
Maailman laajuisesti tunnetut Microsoftin toiminnanohjausjärjestelmät tarjoavat ratkaisuja kaiken kokoisille yrityksille. Microsoft Dynamics 365 tuoteperheeseen kuuluu:
Me EmCellä tarjoamme Microsoft Dynamics 365 Business Central -järjestelmään pohjautuvia toiminnanohjauksen ratkaisuja ja palveluja kasvaville ja keskisuurille yrityksille. Tuote tunnettiin aikaisemmin nimellä Microsoft Dynamics NAV.
Katso lyhyt (2 min) esittelyvideo ratkaisusta, joka sisältää useita ominaisuuksia eri rooleille:
”Maailmasta ei taida löytyä yhtään toimialaa, jolla Dynaimics NAV (nyk. Business Central) ei olisi käytössä”
Business Centralin ehdottomana etuna on ratkaisun saumaton integroitavuus Office 365 ekosysteemiin. Tutut työkalut tulevat osaksi toiminnanohjausta: Outlook, Word, Excel, PowerPoint ja PowerBI.
Katso videolta (2 min) miten Business Central integrointuu Outlookiin:
Hinnat alk. 495€. Koulutuksien kesto n. 3h.
Sähköinen taloushallinto siirtää taloushallinnolle tyypilliset tehtävät, kuten kirjanpidon, laskutuksen, ostolaskujen käsittelyn ja viranomaisilmoitukset, mapeista ja papereilta sähköiseen muotoon automatisoiden prosesseja. Sähköisen taloushallinnon toimintaperiaatteena on, että tiedot kirjataan järjestelmään vain kerran, eheä kirjausketju päivittyy kirjanpitoon ja rutiininomaiset, manuaaliset prosessit automatisoidaan. Sähköinen taloushallinto mahdollistaa asioiden tekemisen ajasta ja paikasta riippumatta, tarvitset vain toimivan internetyhteyden. Tähän kuuluu mm.:
Mitä eroa on sähköisellä ja digitaalisella taloushallinnolla >
Sähköisen taloushallinnon merkittävin hyöty on se, että se tuo suoraviivaisuutta, nopeutta ja läpinäkyvyyttä niin tilitoimiston kuin yrityksen taloushallinnon rutiineihin. Lisäksi se vähentää virheiden määrää ja päällekkäisten asioiden tekemistä.
Yrityksesi tarpeita ja kokoa vastaava sähköinen taloushallinto-ohjelma on tärkeä osa sujuvaa liiketoimintaa.
Ota yhteyttä ja keskustellaan siitä, miten voimme auttaa juuri sinua EmCen sähköisillä taloushallinnon ratkaisuilla.
Soita, lähetä meiliä, varaa aika tapaamiselle suoraan kalentereistamme tai täytä oheinen yhteydenottolomake. Ollaan yhteyksissä!
Terveisin,
Joel, Emil, Santeri ja 60 muuta EmCeläistä.